El Comitè d’Estudiants d’AQU Catalunya dona la benvinguda a dues noves incorporacions
L’òrgan ha acordat que la propera edició del curs de formació d’estudiants en assegurament de la qualitat serà a finals d’any.

AQU Catalunya va celebrar ahir la tercera reunió del 2024 del Comitè d’Estudiants. La trobada va servir per donar la benvinguda a dues noves incorporacions: Rubén Aparicio i Paula Gelpí. Aparicio, estudiant de la Universitat Oberta de Catalunya, ha col·laborat com a avaluador estudiant amb l’Agència i amb altres agències de l'Estat. Gelpí, estudiant de Universitat Ramon Llull, va ser la coordinadora de l'informe d'estudiants per a l'acreditació institucional del seu centre, la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés.
La trobada, que va ser en format híbrid, també va servir per acordar, per una banda, l'estructura i els continguts del curs de formació d’estudiants en assegurament de la qualitat de l’ensenyament superior i, per l'altra, la data de la seva celebració a finals d’any. A més, a la reunió també es va fer el seguiment del projecte d’Informe d’estudiants per a l’acreditació de titulacions i centres. Al juliol la Comissió d’Avaluació Institucional i de Programes (CAIP) va aprovar la documentació de suport per a l'elaboració de l'informe d'estudiants, que properament serà publicada a la web de l'Agència. Aquesta documentació inclou el document d'orientacions i els models d'informe que es faran servir en els informes d'estudiants que s'han d'elaborar per a 10 processos d'acreditació institucional que es duran a terme el curs 2024-2025.
El Comitè d'Estudiants d'AQU Catalunya, que existeix des del 2010, està format per 8 estudiants i el presideix el director d’AQU Catalunya. Les seves funcions són treballar per ampliar i sistematitzar la participació dels estudiants en les activitats d'avaluació d'AQU Catalunya. A més, assessora l'Agència en aquells projectes que tenen un impacte directe sobre el col·lectiu de l'estudiantat i participa en l'elaboració d'estudis d'interès per a aquest col·lectiu.