La Comissió per a l’Avaluació Institucional i de Programes es reuneix per segon cop aquest 2024
La CAIP va celebrar una trobada virtual en la qual es va debatre sobre el disseny dels plans d’estudi i es va presentar l’anàlisi preliminar sobre les potencialitats de la intel·ligència artificial en l’acreditació de titulacions, entre d’altres qüestions
La Comissió per a l’Avaluació Institucional i de Programes d’AQU Catalunya (CAIP) es va reunir virtualment la setmana passada per abordar diversos temes d’actualitat de la seva àrea d’actuació. Després d’informar tots els presents sobre nous ajustos en la composició de la comissió i d'aprovar l’acta de la reunió anterior, el president de la CAIP i director d’AQU Catalunya, Jaume Valls Pasola, va presentar a tots els membres de la comissió el seu informe, que feia un balanç de les activitats d’avaluació del 2023, de les que actualment estan en curs i de les futures. Entre d’altres qüestions, l’informe també va fer una actualització sobre el desplegament del Reial Decret 822/2021, va fer una aproximació als referents que ha estat publicat l’Agència i va informar sobre els propers estudis que està previst realitzar.
Posteriorment, es va celebrar un debat entre els membres de la comissió sobre el disseny dels plans d’estudi. Un cop finalitzat, es va informar tots els membres de la CAIP sobre la recent actualització dels models d'informes de visita que es deriven de les visites presencials als centres que es volen acreditar.
Tot seguit, es va presentar l’estudi que explora de manera preliminar l’ús de la intel·ligència artificial en els processos d’avaluació de la qualitat de les titulacions. Tot seguit es va presentar el procediment transversal per a l'acreditació de programes de doctorat, que va ser aprovat per unanimitat.
La CAIP, que enguany ja s’havia reunit al gener, és l'òrgan que vetlla per la correcta aplicació del conjunt d'instruments i processos d'assegurament de la qualitat que a nivell institucional i de programes realitza AQU Catalunya. Els treballs de la CAIP es poden agrupar en dos eixos principals: la qualitat dels ensenyaments i la qualitat de les institucions.