Publiquem la informació del seminari “Reptes de la formació universitària del professorat d’ESO, Batxillerat, FP i ensenyament d’idiomes”
Ja podeu consultar al nostre web la documentació del seminari que hem organitzat avui, juntament amb les agències d’avaluació d’Andalusia, Aragó, Castella i Lleó, Canàries, Galícia i País Basc, i que forma part del cicle de seminaris web sobre els reptes de la formació universitària segons el col·lectiu ocupador.

El seminari “Reptes en la formació universitària del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes”, organitzat per a tot l’estat Espanyol entre les agències d’avaluació externa d’Andalusia, Aragó, Castella i Lleó, Canàries, Galícia i País Basc ha tractat de manera extensa la situació del professorat graduat del Màster Universitari en Formació del Professorat.
La jornada ha començat amb una introducció de Javier Oliver, director de l’Agència Valenciana de Avaluació i Prospectiva (AVAP), i ha continuat amb la presentació d’una anàlisi temàtica dels resultats de les avaluacions d’aquesta titulació, a càrrec de José Gutiérrez, responsable d’Acreditació Institucional a l’Agència Andalusa del Coneixement (DEVA-AAC).
Tot seguit, Josep Lluís Mateos, tècnic d’AQU Catalunya, ha presentat l’informe “L'opinió del col·lectiu ocupador sobre la formació del Màster Universitari en Formació del Professorat (MUFP)”. En la seva ponència, el tècnic de l’Agència ha presentat els resultats de l'enquesta als Centres Educatius que es va dur a terme el 2018 i ha analitzat les últimes dades de satisfacció i inserció laboral de les persones titulades del MUFP. En Josep Lluís Mateos ha conclòs que, tot i que els MUFP són una opció formativa atractiva, la satisfacció dels titulats i titulades i dels centres educatius amb l’adquisició de competències específiques té marge de millora. En concret, ha esmentat que la majoria de centres educatius pensen que les capacitats de gestió de l’aula i els coneixements psicopedagògics basics haurien de treballar-se més als MUFPs.
Finalment, s’ha obert un debat sobre els reptes de la formació universitària del professorat de secundària, moderat per José Saturnino Martínez, director de l’Agència Canària de Qualitat Universitària i Avaluació Educativa (ACCUEE), i en què han participat persones vinculades a l’àmbit de la formació del professorat:
- Alejandra Cortés, directora de Qualitat i Innovació Docent de la Universitat de Saragossa
- Antonio Javier Moreno, coordinador del MUFP de la Universitat de Granada
- Nacho Kolakovic, professor de secundària i graduat recentment del MUFP
- Empar Garcia, inspectora d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
- Carmen Fernández, presidenta de la Conferència de Degans i Deganes d’Educació
Ha tancat a jornada Salvador Rus, director de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Castella i Lleó (ACSUCyL).
En el següent enllaç podeu consultar la documentació de la jornada i el vídeo.