Educació superior i treball a Catalunya anàlisi dels factors d'inserció laboral

Educació superior i treball a Catalunya anàlisi dels factors d'inserció laboral.pdf (4 MB)
Les dades que es presenten en aquest llibre, corresponents a la promoció que es va graduar de les nostres aules l’any 2001, s’afegeixen a les del llibre anterior, en què s’analitzaven les circumstàncies de la inserció laboral de la promoció de 1998. Tal com seria d’esperar per a un període de tres anys, no es manifesten canvis radicals; d’una banda, es constata l’estabilitat de les xifres corresponents a activitat (90%), distribució per sexes (quasi perfectament equilibrada), qualitat de treball adequada (75%) i satisfacció dels titulats amb la formació rebuda. Crida l’atenció, però, que la proporció d’estudiants que durant els dos últims cursos de carrera simultaniegen estudi i feina s’hagi incrementat del 40,5% al 58,8%, una situació que contrasta clarament amb el perfil d’estudiant «a temps complet» que solem preferir els professors a les nostres aules, i que sol ser el tipus majoritari, si no exclusiu, en moltes universitats d’altres països europeus.