Es modifiquen els criteris d'avaluació del professorat dels àmbits de Ciències i Ciències de la Vida
La Comissió d’Avaluació de la Recerca (CAR) ha aprovat en la seva darrera reunió dos modificacions en els criteris d’avaluació als àmbits de Ciències i Ciències de la Vida. Els canvis afecten a la secció de “Publicacions i transferència dels resultats de recerca”.
En l’àmbit de Ciències, els criteris per a l’obtenció de l’informe favorable de recerca avançada ara especifiquen que és necessari aconseguir una puntuació igual o superior a cinc punts en el bloc de “Publicacions i transferència dels resultats de recerca”, així com en un dels altres dos blocs principals: “Projectes” o “Activitat formativa”.
Pel que fa a les avaluacions en l’àmbit de Ciències de la Vida, els criteris per a l’obtenció de l’informe favorable de professorat lector, de recerca i de recerca avançada ara especifiquen que no es valoraran determinades publicacions que suposin revisió, descripció o reiteració. La nova redacció estableix que “no es valoraran les revisions temàtiques (reviews), els treballs merament descriptius o les reiteracions de treballs previs, excepte en els casos que suposin una contribució significativa a la consolidació i avançament del coneixement en l'àmbit corresponent”.
La CAR ha aprofitat la revisió dels criteris per a introduir la perspectiva de gènere en el llenguatge del document.
Criteris per a l'avaluació del professorat lector
Criteris per a l'emissió de les acreditacions de recerca
Criteris per a l'emissió de les acreditacions de recerca avançada