Avaluació de la recerca: indicadors i reptes de la recerca local i de la recerca en català
En els últims anys, el debat sobre els nous enfocaments en l’avaluació de la recerca ha anat prenent força, en especial pel que fa a les avaluacions del professorat universitari. La necessitat de fer un cert replantejament del tema, d’abordar-lo amb enfocaments més qualitatius i de tenir en compte l’impacte social, ha estat defensada des de nombroses instàncies i ha rebut el suport de diferents acords i manifestos internacionals que han insistit en la importància d'introduir canvis. Entre els més destacats podem esmentar l’acord DORA o la plataforma CoARA (promoguda per la Unió Europea). Es tracta de dos acords als quals està adherida AQU Catalunya.
En el cas de l’estat espanyol, la Llei orgànica del sistema universitari (LOSU), aprovada l’abril del 2023, incideix de manera directa en aquests temes però també, de manera complementària, en altres que hi estan connectats, com ara la importància dels indicadors de rellevància científica, un reconeixement més elevat de la interdisciplinarietat, la rellevància local, el pluralisme lingüístic i, per descomptat, l’accés obert a dades i publicacions científiques.
Actualment AQU Catalunya està duent a terme el procés d’adaptació dels criteris d’avaluació del professorat a la LOSU. En aquest context, l’objectiu d’aquesta jornada és reflexionar sobre els reptes associats a disposar de criteris i indicadors relacionats amb els resultats de la recerca local i les publicacions de recerca en català.
Aquesta jornada està adreçada al professorat universitari i investigador que du a terme tasques d’avaluació de la recerca per a AQU Catalunya i professorat universitari i investigador interessat en els indicadors de recerca, especialment els que fan referència a la recerca local i la recerca en català.
Dimecres, 18 de setembre de 2024, a les 11.30 h
Aula Capella
Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona (Edifici Històric)
Gran Via de les Corts Catalanes, 585, 08007 Barcelona
Mixta: presencial i en línia
Català