AQU Catalunya dedica una jornada al seguiment i la renovació de l’acreditació institucional
Més de 150 participants s’han sumat al seminari en línia ‘Seguiment i renovació de l’acreditació institucional: primera experiència’, centrat en la prova pilot que l’Agència ha fet durant els primers mesos del 2024 en aquest àmbit.
A.INSTI Caratula (1).jpg)
AQU Catalunya ha celebrat avui el seminari web Seguiment i renovació de l’acreditació institucional: primera experiència, dedicat a explicar la prova pilot que l’Agència ha portat a terme durant el primer tram del 2024 en aquest àmbit. La jornada, seguida per 150 participants, tenia l’objectiu de compartir els resultats de l’avaluació dels primers informes de seguiment de centres acreditats institucionalment i del primer procés de renovació de l’acreditació institucional.
El seminari web, orientat especialment a transmetre aquestes experiències als centres del sistema universitari català que properament iniciaran el seu procés de renovació, ha estat presentada pel director d’AQU Catalunya, Jaume Valls Pasola, que ha donat pas a tres ponències diferents. La primera ha anat a càrrec de Glòria González Anadón, presidenta de la Comissió Específica d’Avaluació Institucional d’AQU Catalunya, que ha presentat la ponència Seguiment i renovació de l’acreditació institucional. La segona intervenció, a càrrec d'Esther Huertas, cap de l’Àrea d’avaluació de la Qualitat d’AQU Catalunya, i d'Albert Gili Moreno, gestor de projectes a l’Àrea d’Avaluació de la Qualitat i secretari del Comitè d’Estudiants d’AQU Catalunya, ha estat dedicada a l’Informe dels estudiants. Aquest document té per objectiu potenciar la participació de l’estudiantat en els processos d’acreditació a partir de la generació d’un informe independent elaborat pels estudiants de les titulacions o dels centres a acreditar.
La tercera ponència ha estat presentada per Joan-Andreu Rocha Scarpetta, degà de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull, i per Mònica Figueres Suñé, coordinadora de Qualitat de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull. Amb el títol La renovació de l’acreditació institucional. El cas de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés (Universitat Ramon Llull), estava dedicada a explicar l’exemple de l’acreditació institucional que es va portar a terme en aquesta facultat, que també ha estat el primer centre a aplicar el procés de renovació de l’acreditació institucional a partir de la Guia per a l’acreditació institucional de centres universitaris.
Podeu recuperar la jornada, emesa en directe per YouTube, a través d’aquest enllaç i del vídeo de continuació: