Publiquem l’informe anual sobre l’activitat de la Comissió d’Avaluació de la Recerca al 2022
L’objectiu de l’informe és retre comptes sobre l’activitat de la Comissió d’Avaluació de la Recerca realitzada l’any 2022.
.jpg)
Anualment, AQU Catalunya elabora l’Informe sobre l’activitat de la Comissió d’Avaluació de la Recerca que el president d’aquesta Comissió presenta al Consell de Govern de l'Agència com a retiment de comptes.
En l’Informe s’explica l’activitat duta a terme en les diferents convocatòries que s’han gestionat durant l’any, que si bé hi va haver un lleuger increment en la majoria de convocatòries del 2022 respecte el 2021, destaca l’augment de gairebé del doble en la convocatòria d’avaluació de la recerca de professorat docent i investigador contractat.
Pel que fa a les principals actuacions que la Comissió d’Avaluació de la Recerca ha dut a terme durant el 2022 es posen de relleu les següents:
- S’ha participat en el Pla d’enfortiment de la llengua catalana en el sistema universitari i de recerca de Catalunya amb l’elaboració d’un informe descriptiu sobre les revistes científiques i erudites que s’editen a Catalunya per tal d’analitzar la presència que hi té la llengua catalana, així com la seva visibilitat a les principals bases de dades internacionals (Web of Science, Scopus) i llistats de revistes (MIAR, CARHUS Plus+).
- S’ha continuat treballant en les consideracions específiques per a les àrees singulars. En el cas d’Infermeria i Fisioteràpia s’ha fet un seguiment de les mesures, s’ha renovat la seva condició d’àrea singular i s’han ajustat els criteris d’avaluació; i s’ha constituït l’àrea singular en el camp d’Educació, per a un període de 3 anys renovables.
- S’han elaborat dos informes sobre:
- Els perfils del professorat agregat (2007-2019), on s’analitzen els currículums de les persones que van obtenir una acreditació de recerca en aquest període per oferir una visió orientativa dels mèrits necessaris per superar l’avaluació.
- La perspectiva de gènere en l’acreditació del professorat, on s’analitza la perspectiva de gènere en els processos d’acreditació del professorat durant els 20 anys que estan en funcionament.
- S’ha fet un seguiment sobre el criteri que es va introduir a principis de 2022 en referència al tractament de les publicacions amb comportaments editorials que poden comprometre la qualitat científica.
- Per iniciativa de la Comissió, AQU Catalunya s’ha adherit a la Coalition for Advancing Research Assessment (CoARA), per a contribuir a una reflexió cap a un nou model d’avaluació de la recerca.
Podeu consultar l’Informe de la Comissió d’Avaluació de la Recerca al 2022