Una vintena d’estudiants de l’àmbit de la Pedagogia de la Universitat de Barcelona visiten AQU Catalunya
Després que els rebés el director de l’Agència, Jaume Valls Pasola, se’ls van fer cinc presentacions sobre diversos aspectes relacionats amb AQU Catalunya.
Una vintena d’estudiants de l’àmbit de la Pedagogia de la Universitat de Barcelona van visitar ahir la seu d’AQU Catalunya per conèixer de primera mà l’Agència i les seves funcions. La visita, que es va produir motu proprio per part dels i les estudiants, va comptar amb la rebuda del director d’AQU Catalunya, Jaume Valls Pasola, i posteriorment es va encetar un conjunt de cinc presentacions pensades per donar a conèixer amb més profunditat l’Agència al grup d’estudiants.
La primera presentació va anar a càrrec de la cap de l’Àrea de Direcció-Comunicació i Secretària del Consell de Govern d’AQU Catalunya, Maria Giné Soca, que els va donar a una visió global de l’Agència i els va assenyalar els recursos que la web d’AQU Catalunya posa al seu abast. Posteriorment, el coordinador de l’Àrea d’Avaluació de la Qualitat, Albert Basart, els va parlar sobre l’avaluació de títols aplicats sobre el grau de Pedagogia de la Universitat de Barcelona i sobre l’avaluació institucional a la qual se sotmeten els centres d’educació superior de Catalunya.
La tercera presentació va anar a càrrec del gestor de projectes de l’Àrea d’Avaluació de la Qualitat Albert Gili, que es va centrar en el paper de l’estudiantat en l’avaluació de la qualitat universitària. Tot seguit, el cap de l’Àrea d’Avaluació de Professorat i Recerca, Esteve Arboix Codina, els va introduir a l’avaluació del professorat universitari i les seves característiques. Finalment, la codirectora del Consell Executiu de INQAAHE, Anna Prades Nebot, els va parlar del rol de les xarxes d’assegurament de la qualitat ENQAAHE i ENQA, de les quals AQU Catalunya forma part. Al final de la jornada, que va durar al voltant de dues hores, els i les estudiants van tenir l’oportunitat de plantejar preguntes sobre els diversos temes tractats.