Avaluació qualitativa de la recerca: reptes i experiències
En els últims anys, el debat sobre els nous enfocaments en l’avaluació de la recerca ha anat prenent força, sobretot pel que fa a les avaluacions del professorat universitari. La necessitat de fer un cert replantejament del tema, d’abordar-lo amb enfocaments més qualitatius i multidimensionals, ha estat defensada des de nombroses instàncies i ha rebut el suport de diferents acords i manifestos internacionals que han insistit en la importància de dur a terme canvis. Entre els més destacats podem esmentar l’acord DORA, del qual AQU Catalunya és signant, i la plataforma CoARA (promoguda per la Unió Europea), de la qual AQU Catalunya és membre. Aquest moviment no es pot separar del desplegament de les estratègies de ciència oberta i tot allò que hi va associat.
El desembre de 2022 AQU Catalunya va dur a terme una jornada (virtual) sobre aquest tema, titulada Reflexions al voltant de les noves tendències internacionals d’avaluació del professorat: cap a on volem anar?
En el cas de l’estat espanyol, la Ley Orgánica del Sistema Universitario (LOSU), aprovada l’abril de 2023, incideix de manera directa en aquesta qüestió.
Actualment, AQU Catalunya està duent a terme el procés d’adaptació dels criteris d’avaluació del professorat a la LOSU. En aquest context, l’objectiu d’aquest seminari és aprofundir en les metodologies d’avaluació qualitativa de la recerca des d’una doble dimensió: els enfocaments disponibles i les lliçons apreses a partir de l’experiència de dos casos concrets.
Aquesta jornada està adreçada al professorat universitari i investigador de les universitats catalanes i, principalment, als que realitzen tasques d’avaluació del professorat per a AQU Catalunya.
Dimarts, 2 de juliol de 2024, a les 15.30 h
En línia
Català i castellà