Gairebé 9.000 estudiants participen en l’enquesta de satisfacció 2023 d’AQU Catalunya
El 31 de gener va finalitzar el treball de camp de l’Enquesta de Satisfacció 2023, que coordina anualment AQU Catalunya des del 2015.
Al voltant de 9.000 estudiants han col·laborat aquest any amb l’enquesta de satisfacció de l’estudiantat que coordina AQU Catalunya. Es tracta d’una xifra important que serveix per nodrir un estudi que vol recollir el sentir col·lectiu dels estudiants de graus, màsters i ensenyaments artístics superiors en relació amb qüestions com el procés d’ensenyament-aprenentatge, els serveis i les instal·lacions o, entre d’altres, els mecanismes de suport que ofereixen les institucions acadèmiques. L’enquesta, fa nou anys que està en funcionament, és una font d'informació molt valuosa per al sistema universitari català (SUC), ja que permet identificar fortaleses i elements de millora del procés de formació actual dels estudiants i del seu context.
El coneixement i l'anàlisi dels indicadors que s’obtenen amb l’enquesta han de servir a les universitats per definir accions de millora en els títols de grau, cosa que impactarà directament en els estudiants actuals i també en els futurs. En la fase actual de l’estudi, AQU Catalunya ha coordinat les enquestes de la Universitat Politècnica de Catalunya, de la Universitat de Girona, de la Universitat de Lleida, de la Universitat Rovira i Virgili, de la Universitat Pompeu Fabra, de la Universitat Ramon Llull, de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i de la Universitat Autònoma de Barcelona. A més, també s’han enquestat onze centres d’Ensenyaments Artístics Superiors. En total, s’ha contactat a un total de 31.090 persones i s’ha assolit una taxa de resposta del 28,6% en el cas dels graus, i d'un 28,8% en el cas dels màsters. És a dir, pràcticament 9.000 persones han respost a les preguntes plantejades per AQU Catalunya.
L’Agència vol mostrar el seu agraïment a totes les persones participants en l’enquesta. La seva col·laboració és el punt de partida per a la millora dels ensenyaments, especialment en les dimensions de satisfacció amb l'ensenyament-aprenentatge, amb els serveis i equipaments o amb l'impacte personal que ha tingut la titulació en l'estudiant. Tal com es va fer a l’edició anterior, les persones que han participat en aquesta fase de l’estudi i així ho han fet constar entraven en el sorteig d’un iPhone 14, del qual podeu consultar aquí les bases.