Focus 3. Titulacions amb modalitat d’ensenyament no presencial o semipresencial
Focus 3. Titulacions amb modalitat d’ensenyament no presencial o semipresencial.pdf (784 kB)
El document, el tercer de la col·lecció, va destinat a les universitats i també a les comissions d’avaluació, a les quals vol ajudar a afrontar el disseny, la implantació i l’avaluació dels ensenyaments semipresencials (també anomenats híbrids) o completament a distància.
L’impacte de la pandèmia en el Sistema Universitari Català va comportar l’obertura de processos de reflexió i autoavaluació en les institucions d’educació superior. Les lliçons apreses durant aquest període d’emergència docent i administrativa van canviar la visió del procés de transformació que s’estava duent a terme i van obrir nous horitzons pel que fa a l’ensenyament a distància, que Focus 3 ara aborda. Tant els centres docents com l’Agència han hagut d’adaptar necessàriament a aquesta realitat de no presencialitat les metodologies i els processos d’avaluació a què els centres universitaris i les titulacions s’han de sotmetre periòdicament. És en aquest sentit, que el document facilita eines perquè aquest procés d’adaptació sigui més consistent i assertiu.