AQU Catalunya participa al seminari en línia sobre els Reptes en la formació universitària segons el col·lectiu ocupador: el cas dels estudis universitaris en Turisme

Les agències d'avaluació externa de la qualitat universitària d'Aragó, Castella i Lleó, Andalusia, Canàries, País Basc i Catalunya han organitzat avui, de manera conjunta, el segon seminari en línia, en el marc del cicle de conferències sobre els reptes en la formació universitària segons l'opinió del col·lectiu ocupador.
En aquesta ocasió, AQU Catalunya ha presentat els resultats de l'enquesta que recull l'opinió del col·lectiu ocupador sobre l'adequació de la formació universitària en Turisme. Els principals resultats de l'estudi són els següents:
- Les empreses que contracten titulats i titulades en Turisme en valoren la titulació específica (no tant el màster ni doctorat) i les seves competències personals, cognitives i socials. Cal destacar, però, que el factor més important per a la contractació de titulats i titulades en Turisme és saber idiomes, fet diferencial d'aquest sector.
- Gairebé 3 de cada 4 de les empreses enquestades han experimentat dificultats a l'hora de contractar els perfils adequats, principalment, per la manca de competències necessàries de les persones candidates per ocupar el lloc de treball.
- En relació amb les competències transversals, cal una millora en la resolució de problemes i en la presa de decisions així com en els idiomes. També cal millorar el treball autònom, la formació pràctica, la responsabilitat en el treball i la capacitat de generar noves idees i solucions.
- En relació amb les competències específiques de l'àmbit del Turisme, 6 de cada 10 empreses considera que hi ha un dèficit de formació en la capacitat per treballar en situacions complexes, intenses i imprevistes. 4 de cada 10 destaca la manca d'inquietud per la millora continuada, la manca de capacitat per interpretar dades, de capacitat analítica per entendre el comportament de la demanda del sector, i de coneixement de totes les dimensions del producte/servei.
- Tot i les necessitats de millora, els ocupadors estan satisfets amb les competències de les persones titulades recentment que han contractat (7,4 sobre 10)
- Per últim, les competències que adquiriran més importància en el sector del Turisme estan relacionades amb les TIC (noves tecnologies, màrqueting digital...) i els idiomes.
En la Jornada també s'ha fet una anàlisi dels resultats de les avaluacions als estudis de Turisme, coordinada per l'Agència d'Aragó, s'han presentat els Reptes de la formació universitària de Turisme a Espanya, coordinat per l'Agència Andalusa, i, finalment, s'ha dut a terme un debat sobre els reptes identificats i els resultats de l'estudi en una taula rodona on ha intervingut l'Agència canària, un representant del sector empresarial i una graduada en Turisme.
Per a més informació podeu consultar la presentació i l'informe L’opinió del col·lectiu ocupador sobre la formació de les persones titulades en Turisme.
Altres seminaris dins el cicle de conferències: El cas dels estudis universitaris en Infermeria